عقلِ عقل

عقل عقلند اولیا و عقلها *** بر مثال اشتران تا انتها

عقلِ عقل

عقل عقلند اولیا و عقلها *** بر مثال اشتران تا انتها

عقلِ عقل

نگارنده این وبلاگ نماینده انقلاب اسلامی نیست، اما هوادار انقلاب اسلامی و هوادار هوادارن انقلاب اسلامی است و عهدی باطنی با انقلاب اسلامی و آرمانهایش دارد و از مخالفان انقلاب و جمهوری اسلامی به شدت بیزار است.

مرا عهدی است با جانان که تا جان در بدن دارم
هوادارن کویش را چو جان خویشتن دارم

سینما ظرف نیست؛ جایزه سینمایی هم ظرف نیست!

يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۱، ۰۳:۴۹ ق.ظ


درباره دومین جایزه گفتمان انقلاب اسلامی

ابتدا باید بگویم دوستانی که قرار است باخواندن این مطلب بگویند: «حرکتی که بچه حزب اللهی ها کردند را تضعیف نکنید!» فورا از خواندن این متن صرف نظر کنند.

اگر قرار بود ما هم جشنی برگزار کنیم که برگزیدگانش بروند بالا و بگویند "سینما را دوست داشته باشیم" ، که جشنواره فجر خودمان بود!

اگر قرار بود جشنی برگزار کنیم که مجری اش همان مجری جشنواره فجر باشد که در خلال برنامه بارها به مراسم کنایه بزند، که جشنواره فجر خودمان بود!

اگر قرار بود از دبیر جشنواره فجر تقدیر بشود و او هم برود روی سن و بگوید این جبهه های فکری و فرهنگی را جمعش کنید، که جشنواره فجر خودمان بود!

اگر قرار بود دبیر جایزه گفتمان برود روی سن و بگوید تشکر می کنیم از "نظم" در برگزاری جشنواره فجر!، که جشنواره فجر خودمان بود!

اگر قرار بود دبیر جایزه گفتمان بگوید فیلم های امسال جشنواره فجر الحمدلله نزدیک به انقلاب اسلامی بود، که جشنواره فجر خودمان بود!

اگر قرار بود به کسی که می گوید "از منتهی الیه راست و چپ از فیلم من خوششان آمده" برای ساختن فیلم بعدیش چک سفیدامضا بدهیم، که جشنواره فجر خودمان بود!

اگر قرار بود با سالن آنچنانی و جوایز نقدی که مبلغ آن اعلام نمی شود و خلاصه با "پول"، محتوای فیلمها را مدیریت کرد، که جشنواره فجر خودمان بود!

و از همه مهمتر، اگر قرار بود بچه حزب اللهی ها در این مراسم هم مانند سایر فضاها احساس "غربت" کنند و مراسم را از خودشان ندانند، که جشنواره فجر خودمان بود!

 

پی نوشت:

1- به هر حال این خروجیها از شاکله "گروه" مثلا حزب اللهی درآمده است. کل یعمل علی شاکلته!

2- صرف مخالفت با غرب و عوارض مدرنیته کاری از پیش نمی برد. غربزدگی تا مغز استخوانمان نفوذ کرده!

  • سید علی سیدان

نظرات  (۴)

این که می فرمایید: جایزه سینمایی هم ظرف نیست.   یعنی چی؟؟؟؟
دقیقا منظورتون از "جایزه سینمایی" چیه؟ آیا منظورتون از این ترکیب، جشنواره است ؟  آیا مبلغی هستش که در جشنواره ها میدن؟
آیا جایزه سینمایی هم  مثل سینما ماهیتی داره که نمیتونه تماما دینی باشه؟

پاسخ:
جایزه با جشنواره فرق میکنه. جایزه مثل اسکار و گفتمان انقلاب اسلامی و جشنواره مثل کن و ونیز و فجر!  مقصود از ظرف نبودن جایزه سینمایی  اینه که اقتضائاتی داره. اساسا هدف از اهدای جوایز سینمایی حمایت و جهت دادن به تولیدات سینمایی و مانور دادن تبلیغاتی بر روی فیلمهاست. اینکه شما به فیلم جایزه بدید تبعاتی داره و اینکه به سازنده فیلم جایزه بدید تبعات دیگه ای داره.
اینکه به مضمون فیلم جایزه بدید تبعاتی داره و اینکه به فرم فیلم جایزه بدید تبعات دیگه... و قص علی هذا.  
اما از آنجا که برخورد ما با سینما و ملحقات سینما (از جمله جوایز سینمایی) تقلیل گرانه و ساده انگارانه ست، فکر می کنیم به راحتی میتونیم با برگزاری یک مراسم و دادن جایزه نقدی و چک کشیدن برای فلان کس و بهمان کس سینما رو به نفع انقلاب اسلامی جهت بدیم. این میشه که کارگردان برگزیده ما میره روی سن و میگه سینما رو دوست داشته باشیم!
این پروفایل وبتون که پر "عهد " و "عهد باطنی" و این چیزاس... ربطی به دوره
آموزشی عهد هم داره عایا؟ آیا؟
پاسخ:
نه. این به اون ربط نداره. اون به این ربط داره!
  • مجتبی کاوه
  • خب مگه نمیدونی؟!
    جشنواره فجرِ خودمون بود دیگه:)
    سلام
    صرف مخالفت با غرب و عوارض مدرنیته کاری از پیش نمی برد. غربزدگی تا مغز استخوانمان نفوذ کرده!

    حق گفتی برادر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی